HIZLI  OKU , ZAMAN  KAZAN...

HIZLI  OKU , SINAV KAZAN...

 

YENİ TEKNİKLER VE  YENİ BİLGİSAYAR PROGRAMLARIYLA

E K H O Y

ETKİLİ  KALICI  HIZLI  OKUMA  YÖNTEMİ

 

7 ‘den 70 ‘e Her Yaşa Uygun % 100 Etkili 12 Saat Eğitim

 

Bu Eğitim Size Neler Kazandıracak ?

Sınavda en az 20-30 dakika ek zaman kazanacaksınız.

Kitapları daha kısa sürede anlayarak okuyacaksınız.

Paragraf sorularını daha kısa sürede çözebileceksiniz.

Mevcut okuma hızınızı 3-5 kat artıracaksınız.

 

OKUMA HIZI DÜŞÜK OLANLARIN  KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR

1- Sınavlarda zamanı yetiştirememek,

2- Sınavda,soruları anlamakta güçlük çekmek,

3- Ders çalışırken ve kitap okurken okuduğunu anlamakta güçlük çekmek,

4- Okurken çabuk sıkılmak ve dikkat dağılması, Ana fikri bulmakta güçlük çekmek,

5- Boş zamanların ders çalışmaya yetmemesi,

6- Dikkat eksikliği ,Özgüven eksikliği,Motivasyon Eksikliği Konsantrasyon Bozukluğu,Stres,Sınav Kaygısı,Unutkanlık

 

ETKİLİ KALICI HIZLI OKUMA YÖNTEMİ  EĞİTİM PROGRAMI  

UYGULAMA FAALİYETLERİ,BİLGİSAYAR EGZERSİZLERİ,ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SÜRESİNCE ÖĞRENCİNİN YAŞI VE SEVİYESİNE GÖRE DÜZENLİ OLARAK YAPILACAKTIR 

1. OKUMA

1.1. Okumanın Toplumsal Önemi

1.2. Okuma Türleri

1.2.1. Sessiz Okuma

1.2.2. Sesli Okuma

1.2.3. Yüksek Sesle Şiir Okuma

1.3. Okuma Yöntemleri

1.3.1. Göz Gezdirme

1.3.2. Tarama

1.3.3. Dikkatli Okuma

1.3.4. Esnek Okuma

1.3.5. Hızlı Okuma

1.3.6. Seçerek Okuma

1.4. Etkin Okuma

1.4.1. Tanımı

1.4.2. Etkin Okumanın Unsurları

1.5. Okumanın Amaçları

1.5.1. Öğrenme

1.5.2. Eğlenme

1.5.3. Vakit Geçirme

2. ANLAMAK

2.1. Anlamanın Tanımı

2.2. Anlama Çabasının Adımları

2.3. Kavramak

2.4. Değerlendirmek

3. HIZLI OKUMA

3.1. Tanımı

3.2. Önemi

3.3. Hızlı Okumanın Yararları

3.4. Hızlı Okumanın Önündeki Engeller

3.4.1. Göz İdmansızlığı

3.4.2. Geriye Dönüş

3.4.3. Baş Hareketinin Kontrolsüzlüğü

3.4.4. Seslendirme

4. OKUMAYI HIZLANDIRMA ÇALIŞMALARI

4.1. Göz Egzersizleri

4.2. Aktif Görüş Alanı

4.3. Sıçrama Mesafeleri

4.4. Blok Okuma

5. SEÇEREK OKUMA

5.1. Tanımı

5.2. Önemi

5.3. Seçerek Okuma Türleri

5.3.1. Kelimeleri Seçme

5.3.2. Cümleleri Seçme

5.3.3. Paragrafları Seçme

5.3.4. Bilgileri Seçme

Daha etkin ve daha hızlı okusaydık hayatımızda neleri değiştirebilirdik?



Okumamızı geliştirebilir miyiz?



Dakikada kaç kelime okuyabiliriz?



Hızlı okuma gözümüzün kaslarını eğitmeyi,gözümüzün çevik görmesini,görme alanını genişletmeyi,okurken satırların üstünde dolaşan gözümüze daha etkin şekilde ritim kazandırma ve bütün bunlar ile görme ve algılamada uyum sağlamayı amaçlar.



Etkili ve hızlı okuyabilmek için anlayarak hızlı okuma tekniklerini öğrenebilirsiniz.



Anlayarak Etkili ve Kalıcı Hızlı Okuma Programı Neler Kazandırır ?



• Zahmetsiz ve hızlı biçimde öğrenebilirsiniz.



• Okuduğunuzu anlama yüzdenizi arttırırsınız.



• Zamandan tasarruf etmiş olursunuz.




• Kendinize olan güveninizde artışın olduğunu fark edersiniz.



• Genel kültür ve bilgi birikiminizi arttırmanıza yardımcı olur.



• Okumak sizin için daha zevkli hale gelecektir.



• Okurken beyniniz daha hızlı ve etkin ilişkiler kurar.



• Zamanı etkin kullanarak zamandan tasarruf etmiş olursunuz.



Anlayarak Etkili ve Kalıcı Hızlı Okuma Programının Amacı



Anlayarak hızlı okuma eğitiminin amacı ; gözlerinizin sözcükler üzerinde keyfince ve başıboş gezinmesini önlemektir. Böylece beyin gücünüze de büyük bir hız kazandırmak hedeflenir.



Okuma sırasında gözler aktif rol oynasa da aslında bedensel, zihinsel ve ruhsal bir bütünlük halinde tüm varlığımız kitap üzerinde yoğunlaşıyor. Duyu organlarının, zihnin ve bedenin hep birlikte harekete geçtiği bir eylemdir okuma.



"Anlayarak Hızlı Okuma" okumanın bu çok boyutlu işlevi ekseninde düşünme ve zihninizi kullanma yollarını değiştirerek tahmin edemeyeceğiniz bir süratte okumanın yollarını gösteriyor. Anlayarak hızlı okuma eğitiminin size etkin ve verimli okuma ve maksimum seviyede anlama seviyesine ulaştırmak mümkün.



Çağımızda bilgi bombardımanından sağ çıkabilmek; sınavlara hazırlanırken elinizi çabuk tutmak; kitap, gazete ve dergilerdeki sizin için önemli bilgileri kaçırmamak, okuma ve anlama hızınızla tüm sınırları zorlamak için sizinle güzel bir yolculuğa yelken açıyoruz…



Göz ile beyin arasındaki sinirlerin, göz ile kulak arasındaki sinirlerden 25 kat daha hızlı hareket ettiğini biliyor muydunuz? O halde neden en az 10 saat süren bir çalışmayı en fazla 1-2 saatte bitirmeyesiniz?

ANLAYARAK ETKİLİ KALICI HIZLI OKUMA EĞİTİM PROGRAMI

UYGULAMA FAALİYETLERİ,BİLGİSAYAR EGZERSİZLERİ,ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME EĞİTİM SÜRESİNCE ÖĞRENCİNİN YAŞI VE SEVİYESİNE GÖRE DÜZENLİ OLARAK YAPILACAKTIR .

1. OKUMA

1.1. Okumanın O OPı ûˆO@O@@Omily: Helvetica, Arial, 'lucida grande', tahoma, verdana, arial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; letter-spacing: normal; line-height: 17.9200000762939px; orphans: auto; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: auto; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px">
1.2. Okuma Türleri

1.2.1. Sessiz Okuma

1.2.2. Sesli Okuma

1.2.3. Yüksek Sesle Şiir Okuma

1.3. Okuma Yöntemleri

1.3.1. Göz Gezdirme

1.3.2. Tarama

1.3.3. Dikkatli Okuma

1.3.4. Esnek Okuma

1.3.5. Hızlı Okuma

1.3.6. Seçerek Okuma

1.4. Etkin Okuma


1.4.1. Tanımı

1.4.2. Etkin Okumanın Unsurları

1.5. Okumanın Amaçları

1.5.1. Öğrenme

1.5.2. Eğlenme

1.5.3. Vakit Geçirme

2. ANLAMAK

2.1. Anlamanın Tanımı

2.2. Anlama Çabasının Adımları

2.3. Kavramak

2.4. Değerlendirmek

3. HIZLI OKUMA

3.1. Tanımı

3.2. Önemi

3.3. Hızlı Okumanın Yararları

3.4. Hızlı Okumanın Önündeki Engeller

3.4.1. Göz İdmansızlığı

3.4.2. Geriye Dönüş

3.4.3. Baş Hareketinin Kontrolsüzlüğü

3.4.4. Seslendirme

4. OKUMAYI HIZLANDIRMA ÇALIŞMALARI

4.1. Göz Egzersizleri

4.2. Aktif Görüş Alanı

4.3. Sıçrama Mesafeleri

4.4. Blok Okuma

5. SEÇEREK OKUMA

5.1. Tanımı

5.2. Önemi

5.3. Seçerek Okuma Türleri

5.3.1. Kelimeleri Seçme

5.3.2. Cümleleri Seçme

5.3.3. Paragrafları Seçme

5.3.4. Bilgileri Seçme



< O OPı ûˆO@O@@Oal, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; letter-spacing: normal; line-height: 17.9200000762939px; orphans: auto; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: auto; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px; display: inline !important; float: none; background-color: #008080"> Anlayarak Etkili ve Kalıcı Hızlı Okuma Programına Kimler Katılabilir?



SBS, YGS, LYS, KPSS, ALES, KPDS ve diğer sınavlara hazırlanan tüm öğrenciler; okul başarı oranlarını yükseltmeyi düşünen öğrenciler; iç disiplin, odaklanamama, motivasyon ve özgüven eksikliği duyan öğrenciler; konsantrasyon, zihinsel rahatlama, hedefe yönlenme ihtiyacı duyan tüm öğrenciler; hiçbir sorunu olmayan ve kendini aşmak isteyen her öğrenci; ilk öğretimden yüksek lisans öğrencilerine kadar tüm öğrenciler katılabilir. Sadece öğrenciler değil, hayat boyu öğrenmenin farkında olan, ,iş ve özel hayatında bilginin değerinin farkında olan ve bilgi çağının hızına yetişmek isteyen herkes katılabilir.



Anlayarak Etkili ve Kalıcı Hızlı Okuma Programının Süresi



Bireysel ve grup eğitimi olarak uygulanmaktadır. 

Anlayarak Etkili ve Kalıcı Hızlı Okuma Programının Süreci



Öncelikle katılımcılar, ön görüşmeye alınır. Program %25 teorik, %75 pratik uygulamalardan oluşmaktadır. Öğrenci hedeflerine ulaşması yönünde çalışmalar yapılır.

Anlayarak Hızlı Okuma Eğitimi okuyucunun mevcut okuma alışkanlıklarını belirleyip, anlayarak okuma hızını en az 3 kat köklü bir şekilde arttırmaktadır. Eğitimin temel hedefi anlama, dikkat, odaklanma, konsantrasyon en etkin şekilde gelişmeyi hedeflemektedir. Bu çalışmanın sonunda verimli ve etkin bir okuyucu olacağınızdan emin olabilirsiniz.


Eğitim sonunda gerekli bilgiyi ölçme değerlendirmeleri yapıldıktan sonra sertifika almaya hak kazanan katımcılarımıza World International Personal Development Center tarafından Anlayarak Etkili ve Kalıcı Hızlı Okuma sertifikası verilecektir.


ANLAYARAK ETKİLİ VE KALICI HIZLI OKUMA EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİLERE FAYDALARI


Neden Hızlı Okumak İstiyorum?

1- Zamanım yok. Zaten çok yoğun bir programım var. Hızlı okuyarak kendime zaman ayırabilmek istiyorum.

2- Sınavlarda uzun soruları okurken sıkılıyorum,
anlayamıyorum, dikkatim dağılıyor.

3- Kitap, yazı ya da soru okurken başı ile sonu birbirinden kopuyor. Tekrar tekrar okumak zorunda kalıyorum.

4- Bir sürü insan dakikada binlerce kelime okuyor hem de anlayarak okuyorlar. Ben de hızlı okuyabilmek istiyorum.

5- Daha çok kitap okuyabilmek, daha çok ve hızlı soru çözebilmek, ileride iş hayatına atıldığımda okumam gereken yayınları daha çabuk bitirebilmek istiyorum.


Hedeflerim neler?

1- Ne kadar okuyabileceğimin farkındalığını arttırabilmek



3- Göz hareketlerimi geliştirip anlama ve algı kapasitemi arttırmak

4- Hızlı ve etkili okuma stratejilerini öğrenmek

5- Kelime dağarcığımı, genel kültür düzeyimi, gözlerimi ve beynimi organize etme becerimi arttırmak


Öncelikle Ne Yapmalıyım?


1- İstekli olmalıyım. İstekli olmalıyım. İstekliyim.

2- Gerekli hazırlıklarımı yapmalı, okuma işini ciddi olarak ele almalıyım.

3- Bana önerilecek teknikleri her fırsatta tekrarlamalı, her yerde

kullanmalı, bol bol alıştırma yapmalıyım.

4- İyi okuyor bile olsam okumayı bir kez daha öğreniyorum.

Farkında olmalı ve yaptığım hataları gidermeliyim.

5- Hızlı okumanın uzun bir süreç olduğunu aklımdan çıkarmamalı, ilk başlarda hızım düşüyor gibi görünse de, canım sıkılsa da çalışmayı bırakmamalıyım.


6- Okuma hızımı EN AZ İKİ KATINA çıkarmalıyım.


Okuma Nedir?

Okuma; harflerden, kelimelerden, cümlelerden bir anlam çıkarma ve beynimdeki karşılığı ile eşleştirme faaliyetidir. Bir kelimeyi okuduğumda bu beynimdeki tanıdık bir resmi ya da anlamı çağrıştırır. Böylelikle o kelimeyi anlarım. Örneğin; “Çikolata” kelimesini okuduğumda beynimde hemen bir çikolata resmi canlanır. Ancak; “Sübvansiyon” dediğimde aklıma hiçbir şey gelmez.

Sonra kelimeleri birbirleri ile ilişkilendirir ve eski bilgilerime dayandırarak okuduğumu kavrarım.



HIZLI OKUMA DİKKAT EKSİKLİĞİNİ ÖNLER,

ODAKLANMAYI SAĞLAR…

Hızlı ve etkili okuma beni daha hızlı düşünmeye ve düşüncelerimi toparlamaya zorlar. Beynime yavaş mesaj gönderdiğimde beynim boş kalacağından diğer duyu organlarımdan gelen mesajları araya sokar. Mesela gözüm başka şeylere kayar, dikkatim kulağıma gelen başka seslere yönelir. Bu yüzden konsantrasyonum bozulur, dikkatim dağılır. Oysa hızlı okumada mesajlar arasında boşluk kalmayacağından daha iyi konsantre olur ve dışarıyla ilişkimi kesebilirim.


Hızlı Okuma Kuralları

1- Okumayı geliştirme kararlılığım ne kadar güçlü olursa o kadar başarılı olurum.

2- Daha hızlı okumayı istiyorsam ilk önce kötü alışkanlıklarımı değiştirmek zorunda olduğumu kabul etmeliyim.

3- Okuma hızımı arttırmak istiyorsam sesle, dudak hareketiyle ya da içten seslendirerek okumaktan vazgeçmeliyim.

4- Okuma hızımı arttırabilmek için satırları parmakla, başla ya da başka bir nesne ile izlemekten vazgeçmeliyim.

5- Okurken asla geriye dönmemeliyim.

6- Ciddi bir okuma ciddi bir hazırlık gerektirir. Okuma ortamını ve kendimi hazırlamadan okumaya başlamamalıyım.



Okuma hızımı nasıl ölçerim?



1- Okuma işimin engellenmeyeceği rahat bir yer seçerim.

2- Okumaya başladığım zamanı kaydederim.

3- Seçtiğim metni normal okuma şeklimle, hızımı yükseltmeden,rahat bir şekilde sadece bir kere okurum.

4- Bitirdiğim zamanı kaydederim.
5- Hesaplama formülünü kullanarak hızımı belirlerim.

6- Okuduğumu anlayıp anlamadığımı görmek için metinle ilgili sorular çözerim.



Hesaplama Formülü

Dakikadaki Kelime Sayısı = (Toplam Kelime Sayısı / Saniye Olarak Süre) x 60

Okuduktan sonra kendine sor!

1- Bu metnin konusu hakkında genel bir düşünceye sahip miyim?

2- Metin şu andaki amacım için yeterli mi?

3- Bazı ayrıntıları kaçırdım mı? Bunlar önemli miydi?

4- Okuduğum metni yeterince anladım mı?

5- Daha önce benzer konuda bir metin okumuş muydum?


Okuma Alışkanlıklarım Kontrol Listesi

Sessiz okurken dudaklarımı kıpırdatıyor muyum?
Dudağım kıpırdamadığı halde kelimeleri içimden tekrar ediyor muyum?

Kelime kelime mi okuyorum?
Okuduğumu anlamadığımı düşünerek sık sık geri dönüp tekrar okuyor muyum?

Parçanın ana düşüncesini belirleyen yan düşünceleri görmede güçlük çekiyor muyum?

Konsantrasyonumu toplamakta zorluk çekiyor muyum? Dikkatim dağılıyor mu?

Okurken parmağım ya da kalemle satırları izliyor muyum?
Bittikten sonra okuduğum metnin konusunu hatırlamakta zorluk çekiyor muyum?


Kötü Okuma Alışkanlıkları Nelerdir?

- Sesli okuma, dudak kıpırdatma veya içten seslendirme

- Satırları parmak ya da başka bir şeyle izleme
- Geriye dönme tekrarlama

- Gecikmeli ve kesintili okuma

- Stres

- Okuma ile ilgili yanlış inançlar



Sesli Okuma


- Küçüklüğümüzden kalma bir alışkanlık

- Kelimeleri seslendirmek için hecelemek zorunda kalırım, bu da yavaşlatır.

- Gözüm önden gider, sesim arkadan gelir.

- Dudaklarımı kıpırdatma beynin gözün gördüğünü dudaklara iletmesiyle oluyor ve okuma yavaşlıyor.

- Sözcükleri tek tek yerine grup olarak okumaya çalışmalıyım.

- Kendimi hızlı okumaya zorlayarak kelimeleri işitmeye zaman bırakmalıyım.

- Okuduklarımı mümkün oldukça resimlere çevirerek görselleştirmeliyim.



Satırları Takip Etmek

- Bir metni sessizce, gözlerinle okurken parmaklarınla izle.

Gözler önden gidecektir.

- Önleyebilmek için okuduğum kitap vb. yi iki elle tutarak okumayı deneyebilirim.

- Ya da parmağımı daha hızlı hareket ettirmeliyim.

- Başımı çevirerek okuyorsam, kurtulmak için bir elimin avuç içini yanağıma dayayıp başımı sabitleyerek okumalıyım.


Okurken Geriye Dönme


- Kendine güven duymamaktan oluyor.



- Kurtulmak için kendime geri dönmeyi yasaklamalıyım.

- Başlangıçta anlamasam bile endişelenmemeliyim.

- Okuma hızımı kesmeden okumalıyım.


Gecikmeler ve Kesintiler


Sıkıcı metinler okurken ara vermeden bitirmeliyim.

- Metni okumaya mümkün olduğunca çabuk başlamalıyım.

- Metni parçalara ayırmalıyım.

- Her 20-30 dk.da bir 5 dakika dinlenme arası vermeliyim.

- Okuduktan sonra metinden ne anladığını düşünüp, metnin karmaşık olmadığını söylemeliyim.

- Zamanımı belirleyip, zaman içinde okumayı bitirmeliyim.

O OPı ûˆO@O@@Orial, sans-serif; font-size: 14px; font-style: normal; font-variant: normal; font-weight: normal; letter-spacing: normal; line-height: 17.9200000762939px; orphans: auto; text-align: left; text-indent: 0px; text-transform: none; white-space: normal; widows: auto; word-spacing: 0px; -webkit-text-stroke-width: 0px">
Stres

- Özellikle sınavlarda paragraf sorularını okurken gergin

oluyorum. Paragrafa başlamadan önce kendimi 

rahatlatmalıyım.

HIZLI OKU , ZAMAN KAZAN...

HIZLI OKU , SINAV KAZAN...

Yanlış İnançlardan Kurtulma


- “Çalışırken ya da zevk almak için yavaş okumalıyım” diye bir şey yoktur. Aksine insanı başlamak için isteksiz yapar.



- “Hızlı okursam anlamı kaçırırım, iyi anlayamam” mantığı en kötü inanışlardan biridir. Halbuki hızımı ne kadar arttırırsam bütünü bir anda görmem o kadar kolaylaşır, hem de gerektiğinde tekrar okumak için yeteri kadar zamanım olur. Bu yüzden hızımı arttırmaktan korkmamalıyım. Başlangıçta kavrama seviyem düşebilir, ama umudumu yitirmeden çalışırsam çok daha iyi bir seviyeye gelecektir.



- “Tek bir kelimeyi bile kaçırsam anlam bozulur” demek doğru değildir. Anlamı yakalamak için her kelimeyi okumam gerekmez. Aksine kelimeler üzerinde vakit geçireceğimden anlamam güçleşir ve sıkıcı gelir.


- “Bütün metinleri aynı hızda okumalıyım” Hayır. Gazetenin spor sayfasındaki haberleri, bir köşe yazarının makalesini ya da bir paragraf sorusunu aynı hızda okumak doğru olmaz.

Okuyacağım metnin türüne ya da uyguladığım tekniğe göre hızım değişecektir.


- “Okuma için uzun zaman ayırmalıyım.” Hiç de değil. Eğer kaynağını alma tekniğini bilirsem 5 dakika içinde okuduğum yazının ana fikrini yakalayabilirim.


- “Teknik yazılar hızlı okunamaz” Aksine bu tür yazılar hızlı okumaya daha uygundur. “Göz atma” tekniği ile önemli kısımları belirler, “Kaynağını alma” tekniği ile bu önemli kısımlara odaklaşırsak dikkatli ve etkili bir okuma yapmış oluruz.


- “Okuduğum her şeyi hatırlamam gerekir.” Bu güvensizliğimin belirtisidir. Her şeyi hatırlamama gerek yoktur. Okumaya amacımı ve önceliklerimi belirleyerek başlarsam, “Aktif Okuma”ya kendimi hazırlamış olurum.



EĞİTİM TEKNİKLERİ

Eğitimler modern eğitim teknikleriyle, projeksiyonla slayt sunumları, sinevizyon gösterileri, video gösterileri, tiyatro ve drama teknikleri, tanışma oyunları, ısınma oyunları,takım çalışmaları, birebir anlatımlar, bireysel danışmanlıklar ve interaktif öğrenme yöntemleri kullanılmaktadır.



GENEL KURALLAR

1- Katılımcılar tarafından eğitimlerin ses ve görüntü kaydı yapılamayacaktır.

2- Katılımcıların yanında misafir getirmesi ve merkezde misafir kabul etmesine izin verilmez.

3- Katılımcıların eğitim süresince kendilerine verilecek yaka kartını takmaları gerekmektedir.

4- Eğitimin amacına uygun gerçekleştirilmesi için belirlenen kurallara uyulacaktır.

5- Katılımcı eğitimlere zamanında gelmeli ve yapılan uygulamalara katılmalıdır.